In 2024 was Spaarnesant mede-initiatiefnemer van de wervingscampagne Blijf Zitten in Haarlem, een opvallende en positief ontvangen actie die jongeren in Zuid-Kennemerland enthousiast maakte voor een toekomst in het basisonderwijs. De campagne werd op 14 oktober feestelijk en officieel afgetrapt door de Haarlemse wethouder Bas van Leeuwen en Annette Wolthers. Met hun betrokkenheid werd nog eens onderstreept hoe urgent én belangrijk het thema is: het lerarentekort vraagt om nieuw talent en frisse energie.
De campagne speelde zich af op straat en online, met kleurrijke posters in bushokjes, advertenties in horecagelegenheden, busreclames en pakkende video’s op Instagram. De bijbehorende website www.blijfzitteninhaarlem.nl fungeerde als centraal platform waar jongeren alle informatie konden vinden over de opleiding en het werkveld.
De boodschap was helder en krachtig: “Word de leerkracht die jij vroeger nodig had.” In plaats van te focussen op het tekort, draaide de campagne het verhaal om. Het ging om kansen, betekenis en toekomst.